Timing is everything


Black Sabbath

Kom just på att jag kan ställa in min kamera i monokromt läge.
Det tog bara 4 år att förstå hur man gjorde xP
Innan har jag alltid redigerat bilderna i datorn för att få svartvita bilder. Men det blir inte lika fint.
Jag gillar heller inte när man redigerar sina bilder, utan tycker att det är mycket häftigare när man kan ta bra bilder från början och skapa effekterna enbart med sin kamera.
Det var väldigt kul va att fota idag iallafall.

Vill ha


Instagram

Några bilder ifrån min instagram.

Samma fast ändå så olika


Högskoleprovet

2 dagar kvar till högskoleprovet..
Dagen har bestått av plugg, plugg & promenad.
Gjorde en väldans god smoothie till mellanmål dock.
Mixade ihop:
En halv banan
Fryst mango, blåbär & hallon
1 dl havre
1 äggvita

Best thing I never had


Kamerans Mästare

Tittade nyss på en dokumentärfilm på SVT Play som heter Kamerans Mästare.
Den var väldigt intressant och man fick följa många duktiga fotografer.
Bilden ovan är en utav mina absoluta favoritbilder.
Den är tagen 1984 av fotografen Steve McCurry.

Gofika

Idag blev jag bjuden hem till farmor på gofika. Kunde ju inte tacka nej till hemlagad saft och Toscakaka.
Har varit dålig med att fota den senaste tiden men jag ska försöka bättra mig!
Det är dock svårt att hitta inspiration ibland. Är det någon utav er läsare som har några tips eller förslag på teman som jag kan fota?

What goes around comes around

Tog den här bilden med mitt 50 mm-objektiv
Det blir väldigt skarpa och fina bilder med det eftersom att det inte gå att zooma med objektivet. På så sätt förlorar inte bilden någon av sin kvalité.

Innan frosten

Dagen började som en helt vanlig höstdag.
Frosten låg vit på gräs och bilar. Träden skiftade i gult och orange.
Hösten är definitivt min favoritårstid.
På eftermiddagen blev det hockey för hela slanten.
Först spelade jag min första hockeymatch på Rocklunda (ABB Arena Nord) med VIK-Verket. Awsome dude!
Vita mot svarta.
Efter en dusch, lite varma kläder och några "kalla" var det dags för ännu en spännande hockeymatch.
VIK-Mora
VIK vann med 2-1 i sudden. Lyckad dag för ett hockeyfreak som jag.
Nån av er som gillar hockey?

Du är blott en skugga av den du var..


En svart prick mitt i bilden

Min kamera har börjat beté sig konstigt
När jag ska ta en bild ser jag som en svart prick mitt i bilden. Det ser ut som smuts men sen när jag lägger in bilderna på datorn syns inte pricken på bilderna. Värsta konstigt!
Måste nog lämna in den på service/rengöring..

Oktoberbarn

Det är väldigt många som fyller år just nu.
Igår blev det tårta. Igen..
Har börjat läsa en jättebra bok. "En dag" av David Nicholls

Nån borde byta stad..


Back To Black

Lite bilder på Molly igen..
Hon är så söt att man inte kan få nog av henne.
Molly är en jaktlabrador ifrån Norrland, 9 veckor gammal och himla svår att fota

M


I Ungdomen


Min dag

Bästa bästa födelsedagen på länge!

En Höstdag

Denna vackra höstdag träffade jag min kära vänn Emelie
Vi strosade runt i stan.
Var bla. in på Leander´s antikvariat bland alla fina böcker!
Jag köpte en bok med min favorit-poet. Gustaf Fröding

Instagram

Kanske den bästa appen någonsin

If I had a heart


Idag var en mörk & regning höstdag.
Jag passade därför på att exprimentera lite med ljus & fina höstfärger.
Med en enkel ficklampa, ett stativ, ett mörkt rum & en himla lång slutartid lyckades jag skapa hjärtan, ett peace-märke & en profilbild inte alltför olik Pinocchio himself ;)
- Med andra ord ett himla lyckat fotoexperiment!

Ett halvt ark papper

Jag har äntligen anmält mig till en fotokurs här i höst. Det ska bli så kul att få lära sig mer om konsten att fotografera. För 2 år sedan gick jag en kurs om hur man lär sig använda sin systemkamera och framförallt fota i de manuella lägena.
Resultatet av en hemläxa vi hade då blev lite såhär (se ovan)
Uppgiften var att fota en helt vanlig papperstuss. Rätt tråkigt motiv egentligen, men genom att tillsätta olika ljus kan bilderna bli rätt coola ändå.
Eller vad tycker ni?

Vem vare som kasta?

2:a oktober fylld av sol och sommarvärme!
Gick utanför dörren i morse i hopp om att hitta något fint att fotografera.
Istället möttes jag utav brännässlor och en inte alltför hälsosam tunna...

Who You Are


En Hemsida

Bilder tagna i veckan till hemsidan www.kvarnvreten.se
(C) Copyright Ebba Magnusson
Det har varit jättekul att åka runt på div. arbetsplatser och ta bilder på alla underbara människor på förtaget. Kan lungt säga att jag gjort många misstag men även lärt mig åtskilliga saker denna vecka.

RSS 2.0